Friidrottsinfo

30.3.2017

Friiddrottsinfo

Tack till alla som deltog i lägret!!! (ivriga barn, ledarna, föreningsledningen, kökspersonalen)

Träningar

Träningtidpunkterna för tillfället

Fr 12år:

Tisdag: svenska högstadiet kl. 16.30-18.00 (traplöpning, skivstång)

Torsdag: Kristiinahallen kl. 16.30-18.30(bla. redsakpgymnastik, snabbhet)

Söndag: Kristinahallen kl. 17.00-18.30(snabbhet, hopp)

7-11åringar

Sunnuntai:  Lågstadiet i Tjöck 17.00-18.00

(Jenny Ek, Robert Sunden)

Idrottaravgifterna fr. 12år: 150€/år, familjen nästa barn 100€/barn

Friiddrottskolan i Tjöck är tills vidare avgiftsfri.

I april börjar kastträningarna. Denna ingår i idrottaravgiften. Deltar man endast i kastträningarna(också idrottare fr. andra föreningar), avger man en skild avgift ( år 2016 50€ hela säsongen)

Tävlingar

Ingen deltagaravgift:

Terrängcupen på spånbanan. Denna börjar Ons.  3.5, kl. 18.00, och fortsätter varje Onsdag i Maj. Åldersklass fr. 6år och uppåt. Finns ingen nedre gräns för deltagande!!!

Terrängcupen håller paus över sommaren och fortsätter Onsdagar i September.

Serietävlingarna startar i Juni. Vi tävlar varje onsdag kl. 18.00 på Kristinaplan.

Distriktets föreningstävlingar ( fd. Vattenfall-tävlingar) ordnas 2 gånger under sommaren. Hit skall  vi försöka få så stort lag som möjligt att delta. Ku har också funktionärs-uppgift under dessa tävlingar.

Delta gärna i distriktets "Huipentumat" ( dirstiktstävlingar >15åringar), stafett-tävlingar, mångkamper samt olkika terrängtävlingar. Föreningen betalar deltagaravgiften.

Skolning

Barnledarkurs i friidrott ordnas i Bötom 8.4 (9-15) och 13.5 (9-15). Från föreningen är ( hittills) 4 ungdomar anmälda.(undre åldersgräns 15  år). Föreningen betalar skolningen förutsatt att man är tillgänglig i föreningens verksamhet under sommaren.

Ärevarvet

Ärevarvet ordnas 5.6 i Badhusparken. Föreningen har som mål att samla minst 100 deltagare  i enlighet med Finland 100 -temat.