Kristiinalaisia alkukesän kilpakentillä

2.6.2011

Maastojuoksua ja jo muutama kenttäsuorituskin

Pm-maastoista ja siellä saavutetusta hyvästä menestyksestä onkin jo uutisoitu. Tuo uutinen on julkaistu 7.5. Alla lisää KU:n urheilijoiden edesottamuksista kevään aikana. Otsikot ovat linkkejä tuloksiin.

Teron kymppi 30.4.2011

Jussi Ojala juoksi ensimmäisen juoksunsa KU:n väreissä Seinäjoella Teron kympissä. Tuloksena heti podium-sijoitus. Ajalla 38.34 hän sijoittui kilpailussa kolmanneksi epävirallisella 10km matkalla. Kilpailun voitti Kalle Kulmala Keuruun Kisailijat ajalla 35.03.

SM-maastojuoksut 15.5.2011

SM-maastoihin KU:sta osallistui viisi juoksijaa. Vanhimpana heistä Veli-Jukka Hattula joka juoksi miesten lyhyemmän eli 4km matkan. Pehmeällä purulla Vemmun ajaksi tuli 14.23 ja sijoitukseksi kuudeskymmenes.

SM-maastojen rata oli, poiketen viime vuosista, rankka. Pehmeän purun ohella reitistä teki haastavan pitkä lähes kilometrin mittainen nousu. Loput neljä KU:n juoksijaa taistelivat menestyksestä M22-sarjassa 6km matkalla. Tiukimman niskalenkin vaativasta radasta otti Janne Hautala. Hän teki SM-kisa debyyttinsä KU:n paidassa mallikkaasti juosten ajalla 20.55 sijalle 12.

- Maasto sopi minulle paremmin kuin pm-kisoissa ja juoksi kulki ihan mukavasti.

Loput KU:n miehet taistelivat tiukasti keskenäisitä sijoituksista, mutta valitettavasti pari kymmentä sekuntia liian kaukana kärjestä ajatellen joukkuekilpailua. Sijoutuksiksi tulivat peräkkäiset 24-26 järjestyksessä Markus Jokinen(21.49), Jussi Ojala(21.52) ja Mikko Pellinen(21.55)

- Kestävyyspuolella on menty aika paljo eteenpäin ja tästä on hyvä lähteä kaivamaan ratakuntoa kun pojatkin jäivät taakse, kommentoi Markus.

- Koko ajan paranee. Harmi kun oltiin joukkuekilpailua ajatellen hieman liian kaukana kärjestä tällä kertaa, Jussi tuumaili.

- Juoksu meni ihan hyvin ja jäi ainakin muut Etelä-Pohjanmaan pojat taakse, Mikko sivalsi.

M22-sarjan Joensuun Katajan Pekka Toivola ajalla 19.09. Joensuun Kataja voitti myös joukkuekilpailun ylivoimaisesti. KU sijoittui joukkuekilpailussa viidenneksi. Joukkuekilpailussa laskettiin yhteen seuran kolme parhaan juoksijan sijoitukset.

Kiekuu-cup 21.5.2011

Mikko Koskiranta avasi kautensa Kauhajoella kelpo tuloksella 62,32 ja voitti M19 moukarin. Tekniikka taisi olla vielä hieman kevät-terässä sillä kilpailuun osui vain kaksi onnistunutta heittoa loppujen neljän tuottaessa tulokseksi rastin. Mikolta on kesän edetessä varmasti odotettavissa taas ennätyslukuja, kuten viime vuosinakin on totuttu näkemään.

Sisumaastot 28.5.2011

Sisumaastot kilpailtiin Ähtärin Mustikkavuoren vaativissa maastoissa. KU:lta oli mukana kolme lupaavaa juoksijaa hyvällä menestyksellä.

Pojat 11-sarjassa juossut Eino Laine juoksi sijalle kuusi ajalla 5.34,9. Matkana oli 1,4km ja poikia mukana mukavasti yhtä vajaa kaksikymmentä.

Pojat 13-sarjassa matkana oli jo 2,4km. Niko Haaro juoksi matkan aikaan 8.50,1 ja sijoittui seitsemänneksi.

Vuotta vanhempien pojat 14-sarjassa kilpaillut Cedrik Högnäs taisteli mitalista 2,8km matkalla. Sijoutuksena hieno neljäs tila vain 4,3 sekunnin päähän pronssimitalista.

Happopakara 28.5.2011

Seinäjoella juostiin koleassa +10 asteen säässä perinteeksi muodostuneva SJK:n jalkapallo-ottelun erätauolla kilpailtava 800m Happopakara- kilpailu. Jokinen ja Ojala olivat vielä kevätkohmeessa, mutta Pellinen avasi kauden mukavasti sijoittumalla toiseksi ajalla 1.58,70. Jokinen sijalle 10. ajalla 2.02,84 ja Ojala kruunattiin tämän kevään Happopakaraksi ajalla 2.05,54 ja viimeisellä sijallaan.

- Varovasti lähdin matkaan ja loppu tili ihan mukavasti. Tästä on hyvä lähteä jatkamaan kesää, Mikko totesi.

- Ei ollu vielä ollenkaan valmista ja loppusuoralla takareisi alkoi varoitella, joten loppu meni hölkkäilyksi ja monta miestä meni ohi, Markus harmitteli.

- Vähä ku liisteris olis juossu, mutta lujempaa kuin viimevuonna, joten eiköhän täältä tulla, Happopakara happoili.

Kilpailun voitti Suomea viime vuonna Em-kisoissa estejuoksussa edustanut Joonas Harjamäki SSU ajalla 1.56,43.

Botnia Spring Games 30.5.

Mikko Pellinen jatkoi kilpailukauttaan heti maanantaina Vaasassa. Tällä kertaa matkana oli 3000m. Pellinen juoksi ajan 9.26,14 ja sijoittui miesten kilpailussa toiseksi. Kilpailun voitti ajalla 8.59,28 Jimmy Finnholm, IK Falken.

Tomatspelen 1.6.2011

Sofie Danielsson kävi avaamassa kautensa Närpiössä. Hän kilpaili illan mittaan kahdessa lajissa.  T15-sarjan 100 metrillä hän juoksi ajan 14,24 ja sijoittui viidenneksi. Paraatilajissaan kolmiloikassa Sofie hyppäsi 11,06 ja sillä tuli selkeä yli puolenmetrin voitto ennen seuraavaa.