Hiihtokauden päätöstilaisuus

6.5.2011

Yhteiskuva palkituista suksittelijoista.
Kristiinan Urheilijoiden kaksi kaikkien aikojen kovinta hiihtäjää Markku Mantere ja Marianne Niemi yhteiskuvassa.
Palkintopöytä oli tavan mukaan täynnä upeita pokaaleja.

Hiihtojaosto piti kauden päätöstilaisuuden Cafe Amandassa.

Kevät tuli ja lumet suli. Tänä talvena lunta olikin mukavasti myös rannikolla. Kristiinankaupungissa opeteltiinkin hiiihdon perustaitoja iloisen mielen kera hiihtokoulussa. Välillä myös koeteltiin sieltä saatuja oppeja sarjahiihdoissa.

Tjöck IK:n kanssa tehty yhteistyö mm. sarjahiihdoissa oli jälleen mainiota. Seurayhteistyö ja sen toimivuus onkin poikinut paljon hyvää molemmille seuroille.  Resurseja yhdistämällä on saatu lisää innokkaita urheilijoita saamaan aikaa kilpailemaan ja harjoittelemaan. Yhteistyö jatkuu sujuvasti talven hiihdoista kesän yleisurheiluun.

Markku Mantere ja Marianne Niemi vastasivat KU:n värien näkyvyydestä hiihtoladuilla ympäri Suomen.

Marianne arvostaa viime talvelta korkeimmalle Massahiihtoranking- menestyksen sen rankkuuden vuoksi ja tietenkin myös SM-kisojen toisen sijan perinteisen viidellä kilometrillä N50 sarjassa. "Massahiihtorankingissa voitin N45- sarjan ja olin toinen yleisessä sarjassa. Kilpailut ovat pisimmillään 65 kilometriä ja pisteet lasketaan viidestä osakilpailusta."

"Minulla on vahvasti lenkkeily ja urheilu veressä". kesällä Marianne ehtiikin töiden jälkeen vielä käydä lenkillä päivittäin ja heitellä keihästä harrastuspohjalta. Keihäskilpailuihin hän ei kuitenkaan usko, päivän tuntien rajallisuuden takia, ehtivänsä. Kysyttäessä ensi talven hiihdoista hän vastaa: "Itsensä tuntien, kyllä sitä varmaan taas talvella löytää itsensä lappu rinnassa lähtöviivalta. Omien rajojen koettelemisen lisäksi suuri osa kilpailureissujen viehätystä on myös tuttujen tapaaminen."

Kristiinankaupunkiin Marianne toivoisi liikuntasihteeriä: "Virka toisi kaupungin urheiluelämälle ja harrastamiselle todella paljon lisää."

Hiihtojaosto piti 28.04.2011 kauden päätöstilaisuuden Cafe Amandassa. Tästä on hyvä jatkaa ja odotella innolla seuraavan talven ensilumia.