Your Move- tapahtuma

19.11.2010

Your Move Suurtapahtuman odotetaan keräävän yhteen yli 50 000 lasta ja nuorta toukokuussa 2011!

Your Move on yhdessä Nuoren Suomen, Suomen Liikunnan ja Urheilun ja lajiliittojen yhdessä toteuttama hanke, jonka tarkoituksena on lisätä 13-19-vuotiaiden nuorten liikkumista, parantaa nuorten asenteita liikuntaa kohtaan ja aktivoida nuoret vaikuttamaan itse omiin liikkumismahdollisuuksiin. Kampanjan avainajatus onkin, ettei ole väliä miten liikkuu, kunhan liikkuu!Your Move-kampanja huipentuu 27.5-1.6.2011 Helsingissä Olympiastadionin ympäristössä järjestettävään Suurtapahtumaan. Tässä suurtapahtumassa yleisurheilu on vahvasti näkyvillä! Yleisurheilu jopa valtaa itse oikeutetusti olympia stadionin!

Tapahtuman ohjelma jakaantuu kahteen osaan seuraavasti:
Your Move SPORT-viikonloppu 27.5-29.5.2011 on tarkoitettu seuroissa jo mukana oleville lapsille ja nuorille. Yleisurheilu tarjoaa urheilijoilleen SPORT-viikonloppuna ATHLETIC CAMPin – ennennäkemättömän yleisurheiluleirin, jossa  nuoret pääsevät harjoittelemaan ja saamaan palautetta yleisurheilun huippu-urheilijoilta ja valmentajilta. Eikä tässä vielä kaikki; yleisurheilun oman ohjelman lisäksi nuoret pääsevät mukaan kaikkiin Your Moven järjestämiin tapahtumiin; messuihin, demoihin, testeihin, lajikokeiluihin ja megakonserttiin! Joko päivät on kalenterissa? J

ATHLETIC CAMPin lajikouluissa pääset harjoittelemaan ja motivoitumaan yhdessä lajin huippujen kanssa. Lisäksi urheilijat voivat halutessaan ilmoittautua moneenkin eri lajiin; ilmoittautuessa ei siis tarvitse sitoutua vain yhteen ”lajikouluun”, vaan harjoitella voi viikonlopun aikana monipuolisesti eri huippujen treeneissä. Lisäksi harjoitusten lisäksi ATHLETIC CAMPilla pidetään urheilija chattejä, joissa huippu-urheilijamme kertovat muun muassaan omasta harjoittelustaan ja huippu-urheilijaksi kasvamisesta.  Yleisurheilun oman ohjelman lisäksi ATHLETIC CAMPiläisille varataan muun muassaan parhaat paikat ja ajat kokeilemaan muita lajeja, testaamaan kasva urheilijaksi testistöä ja koko viikonlopun ohjelmasta tullaan rakentamaan ikimuistoinen kokemus, josta on hyötyä kaikille tulevaisuuden yleisurheilijoille. Tälläistä mahdollisuutta et koe joka päivä! Seuraa ohjelman tarkentumista www.yleisurheilu.fi.

Ilmoittautuminen ATHLETIC CAMPiin alkaa 11.1.2011 ja koko leirin hinta on 70€, kun ilmoittauduit ennen maaliskuun alkua. Tämän jälkeen hinnat nousevat portaittain. Leiriranneke sisältää neljä ruokailua, ATHLETIC CAMPin, Your Move tapahtumaohjelman, testit, messut lajikokeilu zonet, demot, megakonsertin ja paljon muuta ohjelmaa. Jos tarvitset majoitusta maksaa se koko viikonlopulta  noin 15€ sisältäen aamu- ja iltapapalat (Nuori Suomi tarkentaa hintaa lähiaikoina).

Tapahtuman toinen osa, Your Move ACTION-päivät 30.5-1.6.2011 ovat yläkoulujen ja toisen asteen oppilaitosten liikuntapäiviä tai luokkaretkiä varten. Päivien aikana voi tutustua vapaasti eri lajeihin ja osallistua ohjattuihin lajikokeiluihin, kokeilla erilaisia toimintaratoja, nähdä huippu-urheilijoita ja tähtiesiintyjiä sekä kokea hyvää, rentoa fiilistä liikunnan merkeissä. Opettajille, rehtoreille ja muulle koulun henkilökunnalla on tarjolla myös monipuolista ohjelmaa. ACTION-päivä maksaa 15€ kävijältä, kun maksu tapahtuu ennen maaliskuun alkua, tämän jälkeen hinnat nousevat portaittain. Ilmoittautuminen ACTION-päiville alkaa jo 10.11.2010, joten varaa heti paikkasi!

Ilmoittautuminen tapahtuu osoitteessa www.yourmove.fi

Lisätietoja yleisurheilun ohjelmasta ja sisällöstä:

Saana Kajanto 041 5045893, saana.kajanto@sul.fi

Tiina Soikkeli 050 5371079, tiina.soikkeli@sul.fi